Hari ini adalah kenangan hari esok,
tanpa hari ini tiadanya hari esok.
スポンサーサイト

一定期間更新がないため広告を表示しています

- - -
Apam yogurt

Selamat berpuasa bagi yang sedang menjalankan ibadat puasa 6. Mungkin ada yang dah abih puasa kot. Tapi aku hari ni baru nak start.

Tadi bangun sahur jam 5. Tak makan pun.. minum air ja. Pastu terus wat apam yogurt ni utk bekfes bagi yang tak puasa hari ni.
apam yogurt

Adeih apa kena entah aku pagi ni tak menjadi ler pula apam ni. Tengok ler gambo kat atas tu.. yg depan tu buh green tea. Yang belakang tu pula kenkonon nak wat perasa blueberry.

apam yogurt

Mula2 tu buat macam biasa ja.. ikut resipi . Bila dah siap isi baru teringat nak buh blueberry filling. Malas nak buang semula adunan dari acuan. Main buh ler filling kat atas adunan. Hasilnya sememeh macam dlm gambo kat atas tu hihihi.. bila anak dara makan.. " mama.. kenapa intinya ada kat luar?"..

apam yogurtHat ni pulak kesilapannya.. terlebih kacau. Time dok ngisi adunan dlm bekas yg kat atas tu.. teringinlah pula nak buh green tea powder. So belen yg lebih sket tu.. buh ler green tea powder. Kacau punya kacau sekuat tenaga.. hasilnya apamku mengecut dengan jayanya... huwaaaaa..

Tapikan yang kalakarnya.. hb kata cute ler pulak bentuk apam ni.. Pastu anak dara pula turun utk bekfes.. "heyyy.. cantiknya apam ni".. keskeskes..

Akhirnya apam2ku ini selama juga masuk ke dalam pewoottt orang2 dalam rumah ni kecuali si kecik yg belum boleh makan lagi.
Kuih-muih comments(0) -
スポンサーサイト
- - -
Comment








<< NEW | TOP | OLD>>
Related Posts with Thumbnails